BabySam

BabySam anmeldelser fra medarbejdere

Viser alle 4 anmeldelser
God hverdag med gode kollegaer.

Havde god oplæring da jeg startede.

Lærte selv nye kollegaer op senere hen, som årene gik.

Der var 3 chefer og en personalechef.

Personalechefen behandlede folk efter hvad humør, han var i. Det var meget ubehageligt.

Generelt manglede ledelsen forståelse for medarbejdere.
Fordele
Julefrokost, julegaver, fri kaffe og sodavand
Ulemper
Meget dårlig ledelse
1,0
Jeg havde ikke en god oplevelse, som følge af at jeg havde en mistroisk chef samt jaloux kollegaer som endte med at jeg blev opsagt. Det var nærmest umuligt at komme af med vagter, medmindre man selv kunne bytte - hvilket resulterede i meget minimal fleksibilitet fra mine kolleger. Derudover var man nødsaget til selv at sætte sig ind i alle produkter selv, der blev ikke tilbudt sønderligt meget hjælp. Mange af dagene var der for mange på arbejde, så flere af medarbejderne stod stille eller drak kaffe og sludrede i pauseområdet. Derudover blev man som ny ikke sat ind i mange arbejdsopgaver, fordi de andre ikke havde lyst. Derudover opstod der en form for jalousi, som gjorde at der blev spredt rygter mens jeg var syg, som chefen troede på uden at give mig en advarsel om at de her rygter var opstået, som resulterede i at jeg i stedet blev fyret på stedet. IT-systemet var gammelt, og var til tider meget svært at operere i forhold til min anden arbejdsplads. Overordnet set ikke en god arbejdsplads for mig.
Fordele
Mulighed for lange pauser
Ulemper
Minimal team-effort, dårlig mulighed for at bytte vagter, skidt system
Havde dejlige kollegaer. Rigtig god oplæring. Fint lønniveau.
Ulemper
Ingen mulighed for at stige i graderne
I Babysam har vi med livets små mirakler at gøre. Hver dag sælger vi ting som på virker en lille familie og det nye eller kommende barns fremtid. Jeg har lært rigtig meget om alt i udstyr til børn og babyer. Selvom jeg selv har to børn, så kan man stadig lære lidt nyt hver dag. I dagens Danmark er fødselstallet desværre faldende. Som følge af finanskrisen. Det har jo også medført nedgang for kæden og der har også her været massefyringer hvor hele afdelinger er lukket ned. Der har været fyringer i alle leddene i kæden, så alle har været berørt af det. Men heldigvis bliver der hele tiden født nye babyer, som vi der er tilbage, kan tage hånd om. På kædeplan er der også lavet ændringer i forbindelse med vareindkøb, kampagneplanlægning m.m. Alt i alt for at gøre alting mere overskueligt og for at spare på ressourcer. Kollegaer i mellem er vi sammen i så mange timer at vi kalder det for vores anden familie. I afdelingen i Næstved har største delen af os været der i mange år. Nogle få er skiftet ud og få nye er kommet til.
Den sværeste del ved jobbet er at vi har så Web-shops at konkurrere med i dag. Mange køber også brugt eller lader gå i arv. Det hjælper ikke ligefrem på omsætningen hos os.

Det bedste er at vi har positiv indflydelse hos mange førstegangs forældre at de køber stort set alt det, som jeg siger de skal. Jeg er meget ærlig i mine ekspeditioner, og pådutter dem ikke mere end hav de har brug for. Men giver dem i stedet inspirationen til hvad de kan få glæde af senere og selv med tiden finde ud af hvad de har behov til. Jeg er sikker på at ærligheden også er med til
 - mere...
Fordele
Helbredsforsikring, pensionsordning, rabatordninger
Ulemper
Dårligt valg af arbejstøj. Sære prioriteringer af udgifter, som vi på personaleplan kunne fordele anderledes