Modtag ugentlige opdateringer med nye jobs og anmeldelser

DFDS anmeldelser fra medarbejdere

Jobtitel
Sted
Der blev fundet 6 anmeldelser, der svarer til søgningen
Se alle 104 anmeldelser
Job kultur
vi starter kl 07- kl 11 og starter vi igen fra kl 18 til kl 24 sjov og hjælpsom kolleger god arbejds keder bedst arbejds plads
Job kultur
DFDS har en gennemgribende kultur der hurtigt går i blodet på dig, hvorfor mange med arbejdere kan fejre end til flere runde jubilæer. Der er en god stemning og kultur. Der stilles store krav fra topledelsen til at der leveres på de fastsatte mål, men det sker med ledelsens fulde opbakning. Det er en international virksomhed, og der kan derfor være nogle kulturelle forskelle, som man skal tage hensyn til i sit daglige virke.
Fordele
Gratis rejser med Oslo båden.
Job kultur
Arbetade två pass om dagen, antingen frukost och kväll eller lunch och kväll. Började 05.00 med att iordningställa buffén. Frukostserveringen började 07.00 och avslutades när fartyget kom iland. Kvällspasset påbörjades antingen 15.00 med bordsbokning/hovmästare eller 15.30 för att duka upp inför första sittningen. Gick av när sista gäst lämnat sittning nr 2 och restaurangen ställts i ordning för nästa frukost. Arbetstempot var högt och ställde krav på gott samarbete och god teamkänsla. Arbetade 16 dagar, fri 16, så även fritiden spenderades tillsammans. Kundfokus, merförsäljning och flexibilitet var nyckelord. Frihet under ansvar då vi hade individuella kassor och ansvarade för att vad vi hämtade ut från kök och bar stämde överens med vad vi fick in i vår kassa. Kassa redovisning efter varje pass. Hela arbetsplatsen var välorganiserad och strukturerad. Ledningen gav klara direktiv men var även villiga att lyssna på nya idéer och förslag. De fasta strukturerna medförde att det inte fanns något som upplevdes som svårt att hantera. Trivdes med de höga tempot, det utmaningar och nya erfarenheter man fick dagligen med i och med den stora genomströmningen av kunder. I våra uppgifter ingick även brand och evakueringsuppdrag. Varje vecka genomfördes en planerad brandövning, men det kunde även förekomma oplanerade övningar. Genomgick utbildning i HLR, brand, evakuering samt sjöräddning vid Esbjergs brandhögskola.
Fordele
Fri kost och logi, god inkomstmöjligheter, skattebefriad
Job kultur
En vanlig dag på jobbet. Började 07:30 varje morgon, så var det antingen kassa arbete ( hade man unifrom) eller om man hade varor som man var tvungen att ta istället så var det arbetskläder som gällde. Uppfyllnad, gå genom varor som fattades i butiken och på hyllorna, hjälpa våra gäster etc. kl 09:45 kom vi fram i land och då stängde butiken men vi hade fram till kl 12:00 att styra upp butiken förbereda städa, fylla upp, ändringar i lokalen, ta emot varor, beställnigar etc. Man gick alltid efter det som var mest relevant från dag till dag. Började kl 16:40 igen då vi började segla och butiken öppnade, fram till 23:00, men då gällde vanlig butiks service under de timmarna, kassa arbete hjälpa gäster att hitta det de söker etc. Bra arbetskollegor, vi var ett roligt gäng som funkade väldigt bra ihop och själva tiden där ute är ganska anorlunda än livet på land så att säga. Svåraste delen var nog att man var borta hemifrån för mycket att jag inte fick all den tid här hemma som jag egentligen ville ha. Det bästa med jobbet är nog att man fick såmycket erfarenhet där ute, ansvars mässigt och jobb mässigt i de olika avdelningarna. Mycket ansvar, mycket att tänka på och det roligaste var ju att det funkade hur bra som helst, man gjorde framsteg man lärde sig nya saker hela tiden man blev imponerad av sig själv att man klarade så mycket på en gång.
Fordele
Skatte fri lön, gratis boende på båten varje två veckor man var ue och jobbade.
Ulemper
Att man inte fick all tid hemma som man behövde.
Bedøm din seneste arbejdsplads
Del din oplevelse for at hjælpe andre
Job kultur
Expérience enrichissante et inoubliable. Ambiance de travail idéal, organisation parfaite, ponctualité au rendez-vous.
Job kultur
jeg har været elev der i mange år, så jo meget en god arbejdsplads. man kan udvikler sig meget som social
Fordele
grattis mad maser personale rabat
Ulemper
man bor under vandet
Vis flere DFDS-anmeldelser
Du kan prøve: