FØTEX medarbejderanmeldelse

Hårdt arbejde med begrænset frihed

23 november 2018
Jeg arbejdede som salgsassistent i et års tid. Dagen består af morgenopfyldning af butikken, oprydning på lageret, hjælpe kunder og generelt at holde butikken præsentabel og fyldt til kunderne i løbet af dagen. Arbejdet er fysisk hårdt og man står ikke stille mange øjeblikke af gangen - hvilket kan være både godt og skidt, afhængigt af hvordan man ser på det.
Jeg havde mulighed for at få mange vagter og arbejde rigtig mange timer efter eget ønske, hvilket jeg var glad for. Desværre synes jeg ikke, min ekstra hårde arbejdsindsats blev belønnet af mine ledere. Jeg følte mig igennem dagen overvåget, hvilket jeg ikke selv syntes, var nødvendigt og jeg oplevede flere negative episoder med mine ledere, der opførte sig dårligt overfor mig og var efter mig, selv ved de mindste fejl. Som salgsassistent kan man under visse tidspunkter have 4-5 ledere over sig, der giver modstridende instrukser og alle vil bestemme over en. Enormt frustrerende. Totalt unødvendigt med så mange chefer.

Når det er sagt, har man generelt mange gode kollegaer omkring sig i morgen- og dagtimerne, der giver en god stemning på jobbet og gør det udholdeligt, selv når man til tider kan være enormt presset. Personaletimerne bliver holdt til et absolut minimum, selv ved markant vækst i omsætning, hvilket uundgåeligt sænker standardniveauet i butikken - til stor frustration for de mange medarbejdere, der ligger en stor indsats hver dag for at give kunderne en god oplevelse, for derefter at få skældud af selvsamme kunder over ting, man ikke selv har indflydelse på.

Efter noget tid bliver arbejdet meget ensformigt,
 - mere...
Balance mellem arbejde/fritid
Kultur
Fordele
Gratis brød og frugt, rabatter, gode kollegaer
Ulemper
Kontrollerende ledelse, sure kunder, fysisk hårdt, stort arbejdspres
Similar reviews
6 april 2020
Same role
Et hyggeligt sted at arbejde !
Kollager er søde og chefen er flinke !
13 februar 2020
God arbejdsplads, især hvis chefen er glad og rimelig, som også gør plads til sjov. Dog er kundeservice, ekspertise og udseende på forretningen vægtet højt, som kan skabe stress eller pres på arbejderne.
14 januar 2020
Same role
Meget rart sted at være med gode kollegaer i alle afdelinger.