FØTEX anmeldelser fra medarbejdere til Salgsassistent

Salgsassistent9 anmeldelser
Se alle 79 anmeldelser
Et hyggeligt sted at arbejde !
Kollager er søde og chefen er flinke !
God arbejdsplads, især hvis chefen er glad og rimelig, som også gør plads til sjov. Dog er kundeservice, ekspertise og udseende på forretningen vægtet højt, som kan skabe stress eller pres på arbejderne.
Meget rart sted at være med gode kollegaer i alle afdelinger.
Jeg arbejdede som salgsassistent i et års tid. Dagen består af morgenopfyldning af butikken, oprydning på lageret, hjælpe kunder og generelt at holde butikken præsentabel og fyldt til kunderne i løbet af dagen. Arbejdet er fysisk hårdt og man står ikke stille mange øjeblikke af gangen - hvilket kan være både godt og skidt, afhængigt af hvordan man ser på det.
Jeg havde mulighed for at få mange vagter og arbejde rigtig mange timer efter eget ønske, hvilket jeg var glad for. Desværre synes jeg ikke, min ekstra hårde arbejdsindsats blev belønnet af mine ledere. Jeg følte mig igennem dagen overvåget, hvilket jeg ikke selv syntes, var nødvendigt og jeg oplevede flere negative episoder med mine ledere, der opførte sig dårligt overfor mig og var efter mig, selv ved de mindste fejl. Som salgsassistent kan man under visse tidspunkter have 4-5 ledere over sig, der giver modstridende instrukser og alle vil bestemme over en. Enormt frustrerende. Totalt unødvendigt med så mange chefer.

Når det er sagt, har man generelt mange gode kollegaer omkring sig i morgen- og dagtimerne, der giver en god stemning på jobbet og gør det udholdeligt, selv når man til tider kan være enormt presset. Personaletimerne bliver holdt til et absolut minimum, selv ved markant vækst i omsætning, hvilket uundgåeligt sænker standardniveauet i butikken - til stor frustration for de mange medarbejdere, der ligger en stor indsats hver dag for at give kunderne en god oplevelse, for derefter at få skældud af selvsamme kunder over ting, man ikke selv har indflydelse på.

Efter noget tid bliver arbejdet meget ensformigt,
 - mere...
Fordele
Gratis brød og frugt, rabatter, gode kollegaer
Ulemper
Kontrollerende ledelse, sure kunder, fysisk hårdt, stort arbejdspres
Som salgsassistent for Coop og DanskSupermarket, skal man være rigtig forebredt på at det man laver er fysisk hårdt.
Fordele
Gratis morgenmad
Ulemper
Fysisk hårdt
Føtex i Faaborg er en god arbejdsplads med gode kolleger og jeg er glad for at arbejde her.
Fordele
Gratis brød, kaffe i kantinen
Da jeg startede som ungarbejder i Føtex i Nørresundby, og blev dygtig til de opgaver jeg allerede havde fået, blev jeg udfordret med yderligere og svære opgaver.
Disse opgaver var nogle som de normalt ikke tildelte ungarbejdere, men eftersom jeg var meget lærenem og hurtigt fik det hele lært, blev jeg udfordret yderligere.

Mit gåpåmod og ønske om konstant forbedring, var grunden til at jeg fik forlænget min kontrakt efter jeg fyldte 18.

Det sværeste og de største udfordringer, der er ved jobbet, er når man kommer ud for en udfordring som man ikke selv kan gøre for eller løse med det samme. Dette er for eksempel når vi ikke modtager en vare, som vi har reklameret med - her er vores udfordring at stille kunden tilfreds, selvom vi ikke nødvendigvis har kunne levere den forventede vare.

Trods dette er det sværeste ved arbejdet, er det også min yndlings del. Det udfordrer mig og jeg kan til dels blive presset - især hvis det er en meget utilfreds kunde - men jeg kan ikke gøre andet end at blive glad, når kunden forlader butikken tilfreds og med et problem der er løst.

Mine kollegaer betyder meget for mig, og jeg elsker at arbejde sammen med dem. Føtex sætter stor fokus på god samarbejde og gensidig respekt mellem kollegaerne - hvilket kan mærkes, og som jeg er utroligt glad for.
Fordele
Konstant forbedring af ens færdigheder
Uden tvivl en fantastisk arbejdsplads, den rummer det hele og mere til, man har det skønneste og mest skørestes team, men man klinger godt sammen og arbejder sammen uden problemer, ledelsen er altid åben for nye muligheder og ideer.
Det bedste ved arbejdet var det gode samarbejde mellem kollegaer
Fordele
Gratis brød, frugt og andre madvare
Ulemper
Mistillid fra kollegaer