FØTEX Ledelse-anmeldelser

Se alle 79 anmeldelser
Jeg håber at få arbejde hos Føtex, fordi jeg kan lide Føtex og den arbejdes kultur de har der.
Man blev lynhurtig sat ind i systemet og man lærte hurtigt hvordan det fungerede. Dog fandt man også hurtigt ud af hvor lidt styr der generelt er på det hele
Fordele
Rabatter + socialliv
Ulemper
Lang tid mellem pauser + meget presset og stressende til tider
Super fint sted at arbejde - der er mange gode kollegaer og en fin ledelse.
Nogen gange stressende og alt for meget at lave, andre gange er der ikke noget som helst at lave og så bliver det en lang dag.
God arbejdsplads, især hvis chefen er glad og rimelig, som også gør plads til sjov. Dog er kundeservice, ekspertise og udseende på forretningen vægtet højt, som kan skabe stress eller pres på arbejderne.
Der er plads til alle. Ledelsen er rigtig god, og det er generelt bare en god arbejdsplads.
Jeg oplevede et godt samarbejde med chefer, afdelingsledere samt andre medarbejdere. Dog blev jobbet for ensformigt, og jeg mistede interessen.
Meget rart sted at være med gode kollegaer i alle afdelinger.
Min oplevelse med føtex var meget god og jeg lærte en masse om joblivet ved at strated min jobkarrier hos dem. Lederskaber var godt i min afdeling og jeg følte mig godt tilpas og hjemme i min afdeling. Der var også et godt sammenhold med mine kollegaer på mit arbejde. Dog følte jeg mig lidt overset og undervudered på min arbejdsplads. Overordnet et godt sted at starte på arbejdsmarked.
Fordele
Rabatkort til indkøb i Salling Group
Ulemper
Korte og få pauser på lange vagter, mangle på kommunikation med ledelsen
En typisk arbejdsdag, består af at fylde varer op på hylderne, i butikken mens kunderne for den bedst, mulige service.

I min tid i Føtex, har jeg lært lidt forskelligt, som f.eks. ordentlig kundeservice, håndtering af kunde-klager og general arbejdsgang.

Jeg synes det er en dejlig ledelse og der er en god arbejdskultur, på selve arbejdspladsen.

Den sværeste del af jobbet, er hvis jeg bliver nød til at skuffe kunderne, hvis de ønsker nogle varer som vi ikke har fået leveret overhovedet eller hvis de gerne ville have flere af en bestemt varer, end vi har.

Det bedste ved jobbet, er helt klart, at jeg har en mulighed for at hjælper kunderne, med at finde de varer som de ønsker.
Du kan altid have det sjovt med de andre medarbejdere, men dog er det også en del hårdere end de andre jobs. Man skal kunne huske de forskellige ting i butikken ret godt, da man får en arbejdstelefon, som konstant ringer, med en masse spørgsmål om varerne.
Fordele
Arbejdsforholdet
Ulemper
Stress
2,0
Jeg står her, som ungarbejder i en alder af 16 år- da jeg fik en mase afleveringer for, som jeg skulle se til frem for en enkel vagt. Der var ikke mulighed for at få den byttet vagten i tide, og der står selv i kontrakten at skole før arbejde. Dog var de ikke kompetente nok i virksomheden til at forstå det, så der røg en fyrringsseddel lige i hovedet på mig.
Fordele
Gratis Kakao og Frugt samt nødder osv.
Ulemper
Alene arbejde.
Det er et meget godt sted jeg blev så fyret fordi min "chef" hellere ville have elever så blev jeg fyret men ellers rigtig godt sted gode chefer og gode kollega i føtex anbefaldes meget
Fordele
d
Ulemper
d
Jeg arbejdede som salgsassistent i et års tid. Dagen består af morgenopfyldning af butikken, oprydning på lageret, hjælpe kunder og generelt at holde butikken præsentabel og fyldt til kunderne i løbet af dagen. Arbejdet er fysisk hårdt og man står ikke stille mange øjeblikke af gangen - hvilket kan være både godt og skidt, afhængigt af hvordan man ser på det.
Jeg havde mulighed for at få mange vagter og arbejde rigtig mange timer efter eget ønske, hvilket jeg var glad for. Desværre synes jeg ikke, min ekstra hårde arbejdsindsats blev belønnet af mine ledere.
Jeg følte mig igennem dagen overvåget, hvilket jeg ikke selv syntes, var nødvendigt og jeg oplevede flere negative episoder med mine ledere, der opførte sig dårligt overfor mig og var efter mig, selv ved de mindste fejl. Som salgsassistent kan man under visse tidspunkter have 4-5 ledere over sig, der giver modstridende instrukser og alle vil bestemme over en. Enormt frustrerende. Totalt unødvendigt med så mange chefer.
Når det er sagt, har man generelt mange gode kollegaer omkring sig i morgen- og dagtimerne, der giver en god stemning på jobbet og gør det udholdeligt, selv når man til tider kan være enormt presset. Personaletimerne bliver holdt til et absolut minimum, selv ved markant vækst i omsætning, hvilket uundgåeligt sænker standardniveauet i butikken - til stor frustration for de mange medarbejdere, der ligger en stor indsats hver dag for at give kunderne en god oplevelse, for derefter at få skældud af selvsamme kunder over ting, man ikke selv har indflydelse på.

Efter noget tid bliver arbejdet meget ensformigt,
 - mere...
Fordele
Gratis brød og frugt, rabatter, gode kollegaer
Ulemper
Kontrollerende ledelse, sure kunder, fysisk hårdt, stort arbejdspres
noget at lave og en god arbejdsdag. man får et større ansvar og det god mig selvtillid
Fordele
noget at lave
Ulemper
korte pauser
det var ikke noget for mig. 10 timer om dagen med ikke ret lange pauser, og ikke ret stor empati fra ledelsen. jeg blev fyret uden at få et grundlag hvorfor.
Fordele
god løn
Ulemper
korte og få pauser, størstedelen af medarbejderene var ikke venlige eller velkommende
En typisk dag på arbejdet foregik altid stille og roligt. Jeg lærte ikke så meget nyt da kassearbejde og servicedelen af det var noget jeg havde prøvet på min tidligere arbejdsplads. Ledelsen var ikke helt i top. Jeg blev lovet en videre stilling da jeg fyldte 18 år men fik så at vide at der ikke var plads til mig alligevel.
Fordele
Gratis bagværk fra bageren
Ulemper
Uerfaren ledelse
Det var en super arbejdsplad, hvor der var et godt sammenhold, både i min afdeling og de andre afdelinger imellem
Rigtig god arbejdsplads
Gode ansatte.
Udnyttelse og opbygning af kompetencer
Fordele
God kantine
Very good workplace with an amazing adminstation. Low salaries compared to typical danish standards. Good management, and work conditions. Long working hours though.
2,0
Arbejdet i kasselinjen er meget ensformigt og bliver lynhurtigt slavearbejde. Man skal kunne tåle at høre lidt af hvert og det er ikke alle kunder der er lige venlige.
I Føtex Carlsberg var ledelsen uprofessionel og man blev dårligt behandlet.