FØTEX anmeldelser fra medarbejdere

Se alle 77 anmeldelser
Sjov arbejdeplads
Jeg håber at få arbejde hos Føtex, fordi jeg kan lide Føtex og den arbejdes kultur de har der.
Colegas muy amable
Estaba con los colegas mejores. Hicieron que fuera divertido ir a trabajar.
okay arbejdsplads
Der var rigtig mange weekend vagter fra 12-21 og det var svært at bytte vagter.
Fordele
gode forhold
Ulemper
mange weekend vagter
Godt starter job
Min oplevelse med føtex var meget god og jeg lærte en masse om joblivet ved at strated min jobkarrier hos dem. Lederskaber var godt i min afdeling og jeg følte mig godt tilpas og hjemme i min afdeling. Der var også et godt sammenhold med mine kollegaer på mit arbejde. Dog følte jeg mig lidt overset og undervudered på min arbejdsplads. Overordnet et godt sted at starte på arbejdsmarked.
Fordele
Rabatkort til indkøb i Salling Group
Ulemper
Korte og få pauser på lange vagter, mangle på kommunikation med ledelsen
hård job
Den var hård job for mig fordi kan jeg ikke tåle at stå lange tid begrund mit dårlige knæ
Føtex
En typisk arbejdsdag, består af at fylde varer op på hylderne, i butikken mens kunderne for den bedst, mulige service.

I min tid i Føtex, har jeg lært lidt forskelligt, som f.eks. ordentlig kundeservice, håndtering af kunde-klager og general arbejdsgang.

Jeg synes det er en dejlig ledelse og der er en god arbejdskultur, på selve arbejdspladsen.

Den sværeste del af jobbet, er hvis jeg bliver nød til at skuffe kunderne, hvis de ønsker nogle varer som vi ikke har fået leveret overhovedet eller hvis de gerne ville have flere af en bestemt varer, end vi har.

Det bedste ved jobbet, er helt klart, at jeg har en mulighed for at hjælper kunderne, med at finde de varer som de ønsker.
Hård og sjov arbejdsplads
Du kan altid have det sjovt med de andre medarbejdere, men dog er det også en del hårdere end de andre jobs. Man skal kunne huske de forskellige ting i butikken ret godt, da man får en arbejdstelefon, som konstant ringer, med en masse spørgsmål om varerne.
Fordele
Arbejdsforholdet
Ulemper
Stress
Yderst uprofessionel virksomhed.
Jeg står her, som ungarbejder i en alder af 16 år- da jeg fik en mase afleveringer for, som jeg skulle se til frem for en enkel vagt. Der var ikke mulighed for at få den byttet vagten i tide, og der står selv i kontrakten at skole før arbejde. Dog var de ikke kompetente nok i virksomheden til at forstå det, så der røg en fyrringsseddel lige i hovedet på mig.
Fordele
Gratis Kakao og Frugt samt nødder osv.
Ulemper
Alene arbejde.
d
Det er et meget godt sted jeg blev så fyret fordi min "chef" hellere ville have elever så blev jeg fyret men ellers rigtig godt sted gode chefer og gode kollega i føtex anbefaldes meget
Fordele
d
Ulemper
d
Hårdt arbejde med begrænset frihed
Jeg arbejdede som salgsassistent i et års tid. Dagen består af morgenopfyldning af butikken, oprydning på lageret, hjælpe kunder og generelt at holde butikken præsentabel og fyldt til kunderne i løbet af dagen. Arbejdet er fysisk hårdt og man står ikke stille mange øjeblikke af gangen - hvilket kan være både godt og skidt, afhængigt af hvordan man ser på det.
Jeg havde mulighed for at få mange vagter og arbejde rigtig mange timer efter eget ønske, hvilket jeg var glad for. Desværre synes jeg ikke, min ekstra hårde arbejdsindsats blev belønnet af mine ledere. Jeg følte mig igennem dagen overvåget, hvilket jeg ikke selv syntes, var nødvendigt og jeg oplevede flere negative episoder med mine ledere, der opførte sig dårligt overfor mig og var efter mig, selv ved de mindste fejl. Som salgsassistent kan man under visse tidspunkter have 4-5 ledere over sig, der giver modstridende instrukser og alle vil bestemme over en. Enormt frustrerende. Totalt unødvendigt med så mange chefer.

Når det er sagt, har man generelt mange gode kollegaer omkring sig i morgen- og dagtimerne, der giver en god stemning på jobbet og gør det udholdeligt, selv når man til tider kan være enormt presset. Personaletimerne bliver holdt til et absolut minimum, selv ved markant vækst i omsætning, hvilket uundgåeligt sænker standardniveauet i butikken - til stor frustration for de mange medarbejdere, der ligger en stor indsats hver dag for at give kunderne en god oplevelse, for derefter at få skældud af selvsamme kunder over ting, man ikke selv har indflydelse på.

Efter noget tid bliver arbejdet meget ensformigt,
 - mere...
Fordele
Gratis brød og frugt, rabatter, gode kollegaer
Ulemper
Kontrollerende ledelse, sure kunder, fysisk hårdt, stort arbejdspres
arbejde
Arbejede der ikke så lang tid, da jeg ikke kunne sidde i kassen i så lang tid af gangen, men en god arbejdsplads med søde kollegaer.
Kedelig og meget det samme hele tiden
Jeg havde lidt interne problemer med personerne der hvor jeg arbejdede, men det har ikke overskygget min mening om at jeg synes at det er et lidt kedeligt sted at være og ensformigt ift. de grupper man er indelt i og ikke noget sammenspil mellem medarbejderne.
Fordele
Rabat på varer, evt gratis kage, brød osv i kantinen
Ulemper
Pauser kan ikke aftales ift. hvornår man selv har brug for det, og toiletbesøg kræver at der ikke er x antal kunder i kø ved kassen osv. altså er det besværligt.
god ledelse og søde kollegaer
noget at lave og en god arbejdsdag. man får et større ansvar og det god mig selvtillid
Fordele
noget at lave
Ulemper
korte pauser
produktiv arbejdsplads
det var ikke noget for mig. 10 timer om dagen med ikke ret lange pauser, og ikke ret stor empati fra ledelsen. jeg blev fyret uden at få et grundlag hvorfor.
Fordele
god løn
Ulemper
korte og få pauser, størstedelen af medarbejderene var ikke venlige eller velkommende
Produktiv arbejdsplads
En typisk dag på arbejdet foregik altid stille og roligt. Jeg lærte ikke så meget nyt da kassearbejde og servicedelen af det var noget jeg havde prøvet på min tidligere arbejdsplads. Ledelsen var ikke helt i top. Jeg blev lovet en videre stilling da jeg fyldte 18 år men fik så at vide at der ikke var plads til mig alligevel.
Fordele
Gratis bagværk fra bageren
Ulemper
Uerfaren ledelse
Kaotisk
Der var ikke særlig styr på butikken eller på medarbejderne. Derfor blev det ikke en særlig god arbejdsplads at arbejde i.
det var en arbejdsplads hvor man fik massere af mulighed for at tænke for sig selv siden at men ikke altid havde nogen og snakke med
Føtex var en udemærket arbejdsplads, som jeg sagtens kan foreslå til andre ungarbejdere
Fordele
gratis morgenbrød, få gange gratis snacks om aften
Ulemper
ingen ulemper
føtex
jeg har ikke arbejdet før, så er meget glad for at ansøge den her arbejde.
Fordele
gratis frokost
Ulemper
pauser
Skøn arbejdsplads hvor alle kan være
Super skøn arbejdsplads, hvor der er plads til sjov og spas men samtidig med at være professionel. Der er plads til alle, og man går aldrig ked af det på eller hjem fra arbejde.
God og produktiv arbejdsplads
Man får god kendskab til kundeservice og man kommer tæt på kunderne
Ulemper
Ingen gratis frokoster
Dejligt at arbejde
Dejligt at arbejde der jeg elskede det men de havde ikke råd til at have mig da jeg blev 18