Forsvaret
4,0 ud af 5 stjerner.

Forsvaret Kultur-anmeldelser

Se alle 29 anmeldelser
Godt sammenhold og dejligt fornyende sted at arbejde med drevne kollegaer.
Fordele
Gode fleksible forhold
Ulemper
Dårlig løn
Jag arbetade i Vedbæk Som køkkenchef Fantastisk arbetsplats
A typical day is about army training. What I learned. The army was so amazing because I learned so much about my limits and how to overcome them. The most enjoyable part of the job it's was the part when I could traine and learn together with the other soldiers.
En arbejdsdag kunne nemt bestå af transport af køretøjer på 10-50tons på henholdsvis sættevogne/sætteblokvogne. Man lærer hele livet ikke mindst i trafikken, de sidste 10 år i forsvaret var jeg også noget der hedder kørevejleder altså lære de sidstankomne op. Det har været ret sjovt at få den civile chauffør uddannelse og så bruge den inden for det Millitære system prøve at løse de mange transportopgaver inden for 2 systemmers regelsæt dette med rigtige mange udfordringer. At huske man stadigvæk var soldat, når man skulle forklare ledelsen divers regler. Friheden under ansvar dette med at opleve at ens enhed profesionelle arbejde udgjorde en kæmpeforskel i mange henseender og sidst kammeratskabet.
Fordele
Optjeningen af MF timer.
Ulemper
weekend arbejde
En arbejdsplads der bærer tydeligt præg af stramninger og besparelser. Øget arbejdsmængde og færre medarbejdere står i modsætning til erklærede mål om en ideel arbejdsplads. Ulemperne opvejedes af det gode sammenhold blandt kollegerne.
Man lærer sig selv at kende som intet andet sted. Man får venskab og samarbejder.
Har siden værnpligtstiden været ansat i forsvaret med vekslende funktioner inden for min hoveduddannelses retning. Sagsbehandler, leder af kursuscenter (8 år) og distriktschef.
Fordele
Sikker ansættelse
Ulemper
Vekslende arbejdstider og meget rejseaktivitet.
Det er meget vigtig at være medlem af en arbejdsmiljøorganisation eller SU i et givende firma
Fordele
Vigtig viden og ansvar
Ulemper
Ingen
Har i min tid i forsvaret haft mange og gode opgaver.
Fordele
Udfordringer til dagligt
Ulemper
ikke altid overskueligt
det er et fint sted og gode kolleger, det bed ste var, at vi kunne futte
Dårlig ledelses stil, trænger til en modernisering , manglende indflydelse topstyring
Fordele
For lidt eller ingen medbestemmelse
Ulemper
Arbejdsmiljø
41 år i Forsvaret vidner om en alsidig og spændende arbejdsplads
Ikke 2 dage er ens. Gode kolleger. Spændende udfordringer.
Fordele
Frihed under ansvar
Ulemper
Ingen
En arbejdsplads i udvikling. Ændring af organisation og kultur. Autoritær ledelse Gode kollegaer
Fordele
Gode pensionsordninger.
Ulemper
Nedskæringer
søde kolleger altid travlt jeg mødte kl. 7.00 til 15.00 at samarbejde god ledelse søde kolleger at nå det helle at have noget at stå op til
Fordele
gratiges frugt
Ulemper
korte pauser
Ledelsen i OPLOG FRH er tydeligt begrænset af Søværnets Operative Kommando (SOK). Systemerne er styret af kassetænkning, i stedet for at udnytte den viden og ikke mindst erfaring, som medarbejderne ligger inde med. Jeg har desværre fået det indtryk, at man i/fra toppen kun ser nogle "soldater" som man kan flytte rundt med som skakbrikker, efter topledelsens for godt befindende, uden at se på, om det er bønder, springere, løbere, tårne, mens man fester i ledelsen (fordi de er fortæller hinanden, hvor dygtige de er) uden at ledelsen, kongen og dronningen, aner, at hver gang, de finder på noget nyt, sætter man i værk, uden at se til siderne eller i historiebøgerne om det virker, eller om der er erfaringer, som man burde se nærmere på.
Fordele
Fleksibel i arbejdstid udenfor de pressede perioder
Ulemper
Topledelse i Forsvaret er uden struktur og evne til at samarbejde.
Udarbejdelse af lektioner, udfra de lektionsplaner der på forhånd er udarbejdet, gør jobbet ubesværet, sammenholdt med udførelsen af disse og ligeledes konkurrence gå jobbet interessant og indlærende, for både modtager og instruktør. Koordinationen at diverse effekter, og figuranter gør jobbet til en sjov og indholdsrig dag på "slagmarken" Kombinationen af indhold og elever er ligeledes en udfordring sammen med indlevelsesevnen i det enkelte individ - som helhed er resultatet en bonus.
Fordele
Frihed og natur
Ulemper
Mangl. effekter
Der var fokus på beordret opgave. Frihed/selvstændige arbejdsopgaver under ansvar. Super god sparring med Chefen. Opnåede dette ved troværdig, respektfuld og ærlig opførsel. Gode kolleger med lang ansættelse. Et problem, er altid en opgave som skal løses. Svært at skulle sige farvel, til sine kolleger. Sammenholdet og hjælpsomheden
I min tid i militæret har jeg fået virkelig meget uddannelse, også til civil brug. Herunder en masse førstehjælp, kørerkort (C + CE), truck certifikat, surrings bevis, farligt gods bevis. Derudover kommer alle de personlige fordele jeg har fået under min udsendelse, som modenhed, mine egne grænser, vigtigheden ved at være en god kollega, da jeg har været sammen med de samme 15 folk 24/7 i over 6mdr, det betyder vi har skulle vise stor gensidig respekt overfor hinanden, hjælpe og passe på hinanden, og have det sjovt så snart tiden er til det. Det sværeste jeg har været udsat for, var udfordringen af et halvt år i Afghanistans hensynsløse ørken, og det at prøve at forklarer ens familie sine valg. Den bedste del af jobbet kommer som den sværeste, nemlig udfordringen og al uddannelsen. Jeg kan godt lide udfordringer, og siger aldrig nej til at blive uddannet og bedre til noget.
Fordele
Gratis uddannelse.
Ulemper
Britisk mad i cookhouse i Afghanistan :)
Her modificeres og vedligeholdes forsvarets luftfartøjer - F16 kampfly - EH101 helikopter - Lynx helikopter Ligeledes overfladebehandles, serviceres og repareres komponenter til alle luftfartøjer Her udføres Dokumentationsstøtte til alle luftfartøjer. Arbejdet udføres af højtkvalificeret medarbejdere der arbejder efter ISO9001 og Luftfartens kvalitetsnormer.
Fordele
Frugtordning
Ulemper
Sparerunder - forsvarsforlig
Ikke nok udfordringer i arbejdet.Ledelsen kunne godt være mere synlig i forbidelse med konflikter.
Fordele
motion i arbejdstiden
Ulemper
ikke nok arbejdsopgaver til en hel dag
Vis flere Forsvaret-anmeldelser
Du kan prøve: