Forsvaret
4,0 ud af 5 stjerner.

Forsvaret Jobsikkerhed og forfremmelsesmuligheder-anmeldelser

Se alle 29 anmeldelser
En arbejdsdag kunne nemt bestå af transport af køretøjer på 10-50tons på henholdsvis sættevogne/sætteblokvogne. Man lærer hele livet ikke mindst i trafikken, de sidste 10 år i forsvaret var jeg også noget der hedder kørevejleder altså lære de sidstankomne op. Det har været ret sjovt at få den civile chauffør uddannelse og så bruge den inden for det Millitære system prøve at løse de mange transportopgaver inden for 2 systemmers regelsæt dette med rigtige mange udfordringer. At huske man stadigvæk var soldat, når man skulle forklare ledelsen divers regler. Friheden under ansvar dette med at opleve at ens enhed profesionelle arbejde udgjorde en kæmpeforskel i mange henseender og sidst kammeratskabet.
Fordele
Optjeningen af MF timer.
Ulemper
weekend arbejde
Har siden værnpligtstiden været ansat i forsvaret med vekslende funktioner inden for min hoveduddannelses retning. Sagsbehandler, leder af kursuscenter (8 år) og distriktschef.
Fordele
Sikker ansættelse
Ulemper
Vekslende arbejdstider og meget rejseaktivitet.
Det er meget vigtig at være medlem af en arbejdsmiljøorganisation eller SU i et givende firma
Fordele
Vigtig viden og ansvar
Ulemper
Ingen
En arbejdsplads i udvikling. Ændring af organisation og kultur. Autoritær ledelse Gode kollegaer
Fordele
Gode pensionsordninger.
Ulemper
Nedskæringer
Ledelsen i OPLOG FRH er tydeligt begrænset af Søværnets Operative Kommando (SOK). Systemerne er styret af kassetænkning, i stedet for at udnytte den viden og ikke mindst erfaring, som medarbejderne ligger inde med. Jeg har desværre fået det indtryk, at man i/fra toppen kun ser nogle "soldater" som man kan flytte rundt med som skakbrikker, efter topledelsens for godt befindende, uden at se på, om det er bønder, springere, løbere, tårne, mens man fester i ledelsen (fordi de er fortæller hinanden, hvor dygtige de er) uden at ledelsen, kongen og dronningen, aner, at hver gang, de finder på noget nyt, sætter man i værk, uden at se til siderne eller i historiebøgerne om det virker, eller om der er erfaringer, som man burde se nærmere på.
Fordele
Fleksibel i arbejdstid udenfor de pressede perioder
Ulemper
Topledelse i Forsvaret er uden struktur og evne til at samarbejde.
Der var fokus på beordret opgave. Frihed/selvstændige arbejdsopgaver under ansvar. Super god sparring med Chefen. Opnåede dette ved troværdig, respektfuld og ærlig opførsel. Gode kolleger med lang ansættelse. Et problem, er altid en opgave som skal løses. Svært at skulle sige farvel, til sine kolleger. Sammenholdet og hjælpsomheden
I min tid i militæret har jeg fået virkelig meget uddannelse, også til civil brug. Herunder en masse førstehjælp, kørerkort (C + CE), truck certifikat, surrings bevis, farligt gods bevis. Derudover kommer alle de personlige fordele jeg har fået under min udsendelse, som modenhed, mine egne grænser, vigtigheden ved at være en god kollega, da jeg har været sammen med de samme 15 folk 24/7 i over 6mdr, det betyder vi har skulle vise stor gensidig respekt overfor hinanden, hjælpe og passe på hinanden, og have det sjovt så snart tiden er til det. Det sværeste jeg har været udsat for, var udfordringen af et halvt år i Afghanistans hensynsløse ørken, og det at prøve at forklarer ens familie sine valg. Den bedste del af jobbet kommer som den sværeste, nemlig udfordringen og al uddannelsen. Jeg kan godt lide udfordringer, og siger aldrig nej til at blive uddannet og bedre til noget.
Fordele
Gratis uddannelse.
Ulemper
Britisk mad i cookhouse i Afghanistan :)
Vis flere Forsvaret-anmeldelser
Du kan prøve: