Forsvaret
4,0 ud af 5 stjerner.

Forsvaret Balance mellem arbejde og fritid-anmeldelser

Se alle 29 anmeldelser
Gennemførslen af 48 timers førstehjælpskursus var hårdt, men hjælp fra vores overordnede, gjorde det muligt at lære grundlæggende teknikker og værktøjer til at kunne hjælpe i pressede situationer, hvor andres mennesekers liv er i fare.
Jag arbetade i Vedbæk Som køkkenchef Fantastisk arbetsplats
Godt sammenhold og dejligt fornyende sted at arbejde med drevne kollegaer.
Fordele
Gode fleksible forhold
Ulemper
Dårlig løn
En arbejdsdag kunne nemt bestå af transport af køretøjer på 10-50tons på henholdsvis sættevogne/sætteblokvogne. Man lærer hele livet ikke mindst i trafikken, de sidste 10 år i forsvaret var jeg også noget der hedder kørevejleder altså lære de sidstankomne op. Det har været ret sjovt at få den civile chauffør uddannelse og så bruge den inden for det Millitære system prøve at løse de mange transportopgaver inden for 2 systemmers regelsæt dette med rigtige mange udfordringer. At huske man stadigvæk var soldat, når man skulle forklare ledelsen divers regler. Friheden under ansvar dette med at opleve at ens enhed profesionelle arbejde udgjorde en kæmpeforskel i mange henseender og sidst kammeratskabet.
Fordele
Optjeningen af MF timer.
Ulemper
weekend arbejde
En arbejdsplads der bærer tydeligt præg af stramninger og besparelser. Øget arbejdsmængde og færre medarbejdere står i modsætning til erklærede mål om en ideel arbejdsplads. Ulemperne opvejedes af det gode sammenhold blandt kollegerne.
Man lærer sig selv at kende som intet andet sted. Man får venskab og samarbejder.
En sjov og anderledes arbejdsplads hvor man gør drenge til mænd .
Fordele
godt kammeratskab
Ulemper
Dårlig løn
Har siden værnpligtstiden været ansat i forsvaret med vekslende funktioner inden for min hoveduddannelses retning. Sagsbehandler, leder af kursuscenter (8 år) og distriktschef.
Fordele
Sikker ansættelse
Ulemper
Vekslende arbejdstider og meget rejseaktivitet.
Det er meget vigtig at være medlem af en arbejdsmiljøorganisation eller SU i et givende firma
Fordele
Vigtig viden og ansvar
Ulemper
Ingen
Min tid i forsvaret var nok den bedste arbejdsplads jeg har oplevet, det begrundes i friheden men samtidig strukturen, har det bedst med at der er styr over tingene og selvom jeg " kun " var overkonstabel så lyttede lederne.
Fordele
Struktur
Ulemper
Meget væk på øvelser.
I Forsvaret har man gode muligheder for at vælge forskellige typer for job og opgaver, man har et fantastisk sammenhold og så skal man ikke bruge timer og dage for at lære at kunne tage beslutninger.
Ikke 2 dage er ens. Gode kolleger. Spændende udfordringer.
Fordele
Frihed under ansvar
Ulemper
Ingen
En arbejdsplads i udvikling. Ændring af organisation og kultur. Autoritær ledelse Gode kollegaer
Fordele
Gode pensionsordninger.
Ulemper
Nedskæringer
søde kolleger altid travlt jeg mødte kl. 7.00 til 15.00 at samarbejde god ledelse søde kolleger at nå det helle at have noget at stå op til
Fordele
gratiges frugt
Ulemper
korte pauser
Ledelsen i OPLOG FRH er tydeligt begrænset af Søværnets Operative Kommando (SOK). Systemerne er styret af kassetænkning, i stedet for at udnytte den viden og ikke mindst erfaring, som medarbejderne ligger inde med. Jeg har desværre fået det indtryk, at man i/fra toppen kun ser nogle "soldater" som man kan flytte rundt med som skakbrikker, efter topledelsens for godt befindende, uden at se på, om det er bønder, springere, løbere, tårne, mens man fester i ledelsen (fordi de er fortæller hinanden, hvor dygtige de er) uden at ledelsen, kongen og dronningen, aner, at hver gang, de finder på noget nyt, sætter man i værk, uden at se til siderne eller i historiebøgerne om det virker, eller om der er erfaringer, som man burde se nærmere på.
Fordele
Fleksibel i arbejdstid udenfor de pressede perioder
Ulemper
Topledelse i Forsvaret er uden struktur og evne til at samarbejde.
-Møder tidligt (0630) Går tidligt 14.00 - Meget weekend arbejde -Når meget inden telefonerne ringer. -Sagsbehandler på en masse store opgaver. -Stort ansvarsområde -Gode medarbejder -fine ...input -God, sjov,hård,konstruktiv dialog.... -"En spade er en spade" - Åben for nye ideer og løsninger -
Fordele
megen arbejde...megen fritid. Kammeratskab
Ulemper
For meget arbejde, for lidt "hænder"
Udarbejdelse af lektioner, udfra de lektionsplaner der på forhånd er udarbejdet, gør jobbet ubesværet, sammenholdt med udførelsen af disse og ligeledes konkurrence gå jobbet interessant og indlærende, for både modtager og instruktør. Koordinationen at diverse effekter, og figuranter gør jobbet til en sjov og indholdsrig dag på "slagmarken" Kombinationen af indhold og elever er ligeledes en udfordring sammen med indlevelsesevnen i det enkelte individ - som helhed er resultatet en bonus.
Fordele
Frihed og natur
Ulemper
Mangl. effekter
Jeg har aldrig haft bedre arbejdsplads, end forsvaret. Jeg fik lov til mange ting, som gjorde at jeg udviklede mig og kunne være alle steder på stedet. Fik lov til at planlægge min hverdag, hvor jeg havde frihed under ansvar. Fik lov til at gøre tingene på min måde, da det var mig, som lavede jobbet og det skulle gerne gå så hurtig at det var muligt. Jeg var så glad for mit arbejde i forsvaret at selv mandag, havde jeg ikke " tid " til at komme hjem efter fyraften, for jeg skulle liiiggge nå det sidste.
Der var fokus på beordret opgave. Frihed/selvstændige arbejdsopgaver under ansvar. Super god sparring med Chefen. Opnåede dette ved troværdig, respektfuld og ærlig opførsel. Gode kolleger med lang ansættelse. Et problem, er altid en opgave som skal løses. Svært at skulle sige farvel, til sine kolleger. Sammenholdet og hjælpsomheden
I min tid i militæret har jeg fået virkelig meget uddannelse, også til civil brug. Herunder en masse førstehjælp, kørerkort (C + CE), truck certifikat, surrings bevis, farligt gods bevis. Derudover kommer alle de personlige fordele jeg har fået under min udsendelse, som modenhed, mine egne grænser, vigtigheden ved at være en god kollega, da jeg har været sammen med de samme 15 folk 24/7 i over 6mdr, det betyder vi har skulle vise stor gensidig respekt overfor hinanden, hjælpe og passe på hinanden, og have det sjovt så snart tiden er til det. Det sværeste jeg har været udsat for, var udfordringen af et halvt år i Afghanistans hensynsløse ørken, og det at prøve at forklarer ens familie sine valg. Den bedste del af jobbet kommer som den sværeste, nemlig udfordringen og al uddannelsen. Jeg kan godt lide udfordringer, og siger aldrig nej til at blive uddannet og bedre til noget.
Fordele
Gratis uddannelse.
Ulemper
Britisk mad i cookhouse i Afghanistan :)
Her modificeres og vedligeholdes forsvarets luftfartøjer - F16 kampfly - EH101 helikopter - Lynx helikopter Ligeledes overfladebehandles, serviceres og repareres komponenter til alle luftfartøjer Her udføres Dokumentationsstøtte til alle luftfartøjer. Arbejdet udføres af højtkvalificeret medarbejdere der arbejder efter ISO9001 og Luftfartens kvalitetsnormer.
Fordele
Frugtordning
Ulemper
Sparerunder - forsvarsforlig