Høje Taastrup Kommune

Høje Taastrup Kommune anmeldelser fra medarbejdere

Viser alle 6 anmeldelser
Man blev mødt af nogle dejlige og i møde kummerne mennesker. Arbejdes pladsen gjorte meget for at vores fællesskab til hinanden blev bedre og stærkere
Som visitator og almindelige kontormedarbejder hos Høje-Taastrup Kommune nød jeg at veksle mellem aktive og udadvendte opgave som Visitator, der møder rigtig mange borgere, samt den mere rolige og selvstændige opgave med at digitalisere pantebreve. Jeg fik indsigt i alle de rigtig mange og ikke mindst meget forskellige arbejdsopgaver, som Borgerservice i en kommune tager sig af. Ingen spørgsmål var dumme! Der var altid forståelige forklaringer.
Fordele
Alsidighed mellem arbejdsopgaver
Ulemper
Kunne ikke få lov til at blive endt vikariat
Jeg har arbejdet på folkeskoler og der var mange fælles træk. En typisk dag var at være pædagogisk assistance i skolen, hvor jeg tog mig af børnenes trivsel og udvikling. Der kom mange krav oven i hinanden som vi ikke nåede at forholde os til og inkorporere i dagligdagen, før det næste krav kom. Men det var gode personalegrupper hvor vi rummede hinanden, opmuntrede og styrkede hinanden, når der var behov det. "We practised what we preached" Børnene var altid i fokus
Arbejdet i hjemmet er jo dejligt, men kunne give lidt problemer
Fordele
Arbejde hjemme
Ulemper
En dårlig tilknyttet Pædagog
Kommune med fremtidsvisioner og stor iværksætninger af virksomhedder.
Fordele
Ligger centralt
En typisk arbejdsdag. Når jeg møder er det tit det første jeg få afvide der mangler personale. Vi kan ikke få det til at hænge sammen, vi har løbet stærkt hele morgen. Tit har vi aflyst de planlagte aktiviteter pga. man tit er alene med 12 vuggebørn. Meget ofte blev dagene ens, da er skulle hjælpes idet hus jeg arbejde i eller det hus vi var lagt sammen med. Ekstra vagter fra dag til dag. Har lært at det godt kan være en stresset dag men hvis jeg selv var rolig smittede det af, og dag blev god. Ledelsen: Manglede en god leder der kunne skære igennem. ikke en synlig leder da hun havde 3 institutioner. Kollegaer: Da vi startede med at arbejde sammen gik det rigtig god alle hjalp hinanden. Så blev der skåret ned på personale og fyrings runder, for hver gang der var en runde gik det ud over det kollegiale, nogle valgt kun at tænke på sig selv. Den sværeste del af jobbet: At sige fra over for kollegaer. At skulle sige idag skal vi ha lavet noget, uden selv at ryge med på negativ stemning. Bagtalelse,falske rygter om sine kollegaer. Den bedste del af jobbet: Når jeg ser tilbage på det job jeg har sagt op har jeg lært en del. Tag den med ro i en travl hverdag. Hvis jeg giver noget får jeg ofte noget igen. At jeg har gjort hvad jeg kunne.