Kolding Kommune

Kolding Kommune anmeldelser fra medarbejdere til Dagplejer

Se alle 9 anmeldelser
Vi havde det mest fantastiske samarbejde dagplejerene i mellem. Kørte gruppen decentral, hjalp hinanden hvor det kneb. Vi lov til at tage på mange kurser indenfor børneområdet. Var igennem en stor omvæltning med pædagog- og lederskifte i forbindelse med kommunesammenlægningen.
Dagplejen er et sted hvor der hele tiden laves nye tiltag ovenfra, det er ikke altid tydeligt hvorfor og hvordan det skal udføres, ledelsen har problemer med implementering og synliggørelse af ledelsen. Dette er i kølvandet på indarbejdelse af læreplannerne, som er et helt godt initiativ, men før læreplannerne er fastlagt ændres strukturen, hvor dagplejerne mere og mere overtager konsulenternes arbejde. De fleste dage med mine børn er rolige, bare man viser empati og giver tryghed. Børn har behov for gentagelser og vaner, så de kan forstå og lærer. Vi er ude hver dag, for i naturen kan alle lærerplans temaerne gennemføres. Har nogle fantastiske kollegaer, som har gode ideer og virkelig kan være sparring i alle situationer. Ensomheden er nok det værste og den bedste del er, at du selv kan tilrettelægge og råde over timerne.
Fordele
ingen sure mine, rimelig løn og pension
Ulemper
Det er i eget hjem