Netto ApS & Co.KG

Netto ApS & Co.KG anmeldelser fra medarbejdere til Servicemedarbejder

Se alle 578 anmeldelser
Synes ikke om at arbejde i Netto, det er en for ringe løn, og dårlige arbejdstider.
Udemærket arbejdsplads i hverdagen. Jeg har lært at betjene kassen, fylde på hylder og trimme.
Svært at arbejde under de rammer vi havde og specielt med de kunder der kom. De ansatte var ikke særlig behjælpelige og havde en meget negativ til gang til deres arbejde
Hos Netto Supermarket ville jeg gøre følgende når jeg mødte op. På arbejdsdage ville jeg møde op og tælle min kasse op. Jeg vil gå hen til min kasse og gøre mig klar til at betjene kunderne. Når der ikke var kunder at betjene, ville jeg gå i gang med at trimme hylderne. Jeg ville spørge min overordnet om, hvad jeg kunne tage mig til. Jeg ville slutte min vagt af med at tælle min kasse. På weekender ville jeg møde op og gå i gang med mine tildelte opgaver. Typisk ville jeg gøre brødhuset klar, ved at putte friskt brød på hylderne og smide gammelt brød ud. Jeg ville derefter gå i gang med at fylde kød produkterne i køleren osv. Når butikken åbnede, ville jeg tælle min kasse op, og gå hen til kassen for at betjene de første kunder.
Fordele
Gratis frugt, da de hurtigt kan blive dårlige.
Ulemper
Pauserne blev forkortet grundet for mangel på arbejdskraft.
En typisk dag på jobbet var når man skulle møde tidligt op på arbejde, de bedste vagter var om morgenen, så der sættes brød, nye frostvarer og diverse op til åbning. Den sværeste del af jobbet er næsten at kunne være flere steder på én gang. Den bedste del af jobbet, er når man får sendt kunder afsted med en tanke om at have givet dem en god oplevelse og en god dag. I tiden lærte jeg hvordan man skal tackle flere situationer samtidigt og hjælpe dem der har brug for det.
Ulemper
Korte pauser på lange dage, med stor mulighed for at blive hevet tilbage på arbejde og den tid ville indgå i selve pausen.
Gode søde kollegaer Dejligt sted at arbejde og skønne kunder
Fordele
Gratis frugt
Ulemper
Presset
En af de bedste og sjoveste arbejdspladser jeg har været i. Mens der bliver arbejdet er der sjov men den når aldrig over grænsen til hvor kunderne føler sig dårligt behandlet.
Fordele
Søde chefer. Gode vagter. Kassebetjening
Ulemper
Hårdt at fylde op.
Netto var min første arbejdsplads, hvor jeg blev taget rigtig godt imod at både kolleger og min chef, og jeg ville nok stadig arbejde der i dag, hvis det ikke var fordi at vi fik en ny chef, som ville det hele anderledes, og lavede andre regler for hvad vi måtte som personale.. En typisk dag på arbejdet kunne bestå af mange forskellige ting, lige fra opfyldning af varer, til at sidde i kassen. Opgaverne var meget varierede, og gjorde at arbejdet ikke føltes så ensformigt, selvom arbejdsdagene godt kunne være lidt lange. Den bedste del af jobbet var helt sikker kollegerne, deres gode humør, og at man altid kunne have det sjovt sammen, samtidig med at man var produktiv. Jeg lærte en hel masse om teamwork i Netto, hvilket har hjulpet mig både i hverdagen og i skolen. Det sværeste ved jobbet, var da jeg fik ny chef, vi kom ikke specielt godt ud at det med hinanden, og det var også grunden til at jeg valgte at sige op.
Fordele
Næsten gratis frokost, gode kolleger
Ulemper
Ikke nogen specielle ulemper
Stille og rolig hverdag på jobbet. Jeg lærte at håndtere forskellige typer kunder og opsætning af varer.
Fordele
Gratis Frugt
Ulemper
Sure kunder
De var glade for at have mig i kassen, fordi jeg var effektiv og havde meget lille difference ift. de andre ansatte, så jeg skulle sidde i kassen hele dagen, hvilket ikke var en del af aftalen ved jobsamtalen. Det er rart at komme ud og strække benene på gulvet en gang imellem, så det ville jeg gerne have været også. Ledelsen var dårlig - dårlig kommunikation og samarbejde med kollegaer, hvilket prægede hele miljøet på arbejdet. Søde og lærerige kollegaer. Ledelsen var dårlig til at overholde lovmæssige regler mht. ungarbejdere. Der var tit uoverensstemmelser mht. pauser - de forskellige ledere var ikke enige om, hvor længe der måtte holdes pause. Jeg lærte at være selvstændig og finde på noget flittigt at lave, når der ingen kunder var (f.eks. oprydning af hylder nær kassen) - I dag er der ny ledelse og nyt personale i butikken.
Fordele
Gode medarbejderfordele
Ulemper
miljø
God arbejdsplads, med dejlige kolleger. Tingene kan godt gå hurtigt for sig, så det er vigtigt at kunne slå koldt vand i blodet og bare hæve standarden samtidig med farten.
En typisk vagt er enten fra 8:00 - 16:00 eller 16:00 - 22:00 ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Som servicemedarbejder sidder man i kassen og betjente kunder samt at satte vare op på hylderne, sørge for at der er pænt og overskueligt så kunderne kan finde deres ønskede madvare m.m. på hylderne. Det er også servicemedarbejderens ansvar at sørge for at flaskeautomaten er klar til brug, dvs. at den er tømt og at der er tømt, pænt og rent i rummet hvor flaskerne ender. Om aften står man typisk for at feje, tømme skrald, vaske kanter samt at vaske gulvet og stadig betjene kunder, tømme og rengøre brødhuset. ( Det tager ca. 3-4 timer) ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Den sværeste del er både at skulle betjene kunderne samt at have en ledelse som er efter en med at man ikke får sat hurtigt nok vare op. ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Den bedste del er helt klart at have så meget kontakt med kunderne. Selv i helligdage hvor vi er en af de få butikker som er åbne, og der bare er ''flere kilometer'' lang kø og kun to på job, synes jeg alligevel at selv om vi har mega travlt og bokstavelig talt kun sidder i kassen fra 7:45 -18:00 at der er noget hyggeligt over det. Selv om man er stresset, har de fleste alligevel overskud til at smile og føre korte samtaler med hver kunde!
Fordele
Konstant kontakt med mennesker.
Ulemper
korte pauser, mange timer i kassen.